Quando la vita sembra stia trattandoci duramente e ingiustamente, e la gente non sembra ci stia dando ciò che vogliamo, un approccio è colpevolizzare il mondo & l’altra gente. Un altro è riflettere su ciò che è in noi che possa portarci a queste (percepite soggettivamente) crudeltà, ingiustizie & rifiuti. Il principio è:
Qualche volta, le ripercussioni di chi & cosa siamo impiegano un po’ di anni per arrivare alla nostra porta. è bene che noi le affrontiamo prima che possiamo, preferibilmente mentre respiriamo.
Forse, durante i primordi della nostra vita familiare, nostro padre non ci diede l’attenzione di cui avevamo bisogno. Così la nostra vita è spesa provando ad avere la conferma che non ricevemmo da bambino. Questa richiesta di conferma diventa così inflessibile & fortemente fissata, permeando tutto ciò che facciamo, che collochiamo un campo sottile intorno a noi che effettivamente chiunque dal darci la qualità di riconoscimento che desideriamo ardentemente.
Forse abbiamo una collera molto radicata, anche una rabbia continua, derivante dalle circostanze sfortunate iniziali che continuano a dirigere il nostro comportamento & attitudini oggi, ora in età adulta & maturità nominale. Questa rabbia scoppia ogni volta che sentiamo che non abbiamo ricevuto la nostra ricompensa dovuta, o una risposta alle nostre richieste è diversa dalla voluta – ed è stata comunque completamente ragionevole!
Forse non abbiamo notato che quelli intorno a noi camminano piano, come su gusci d’uovo, così da non scatenare uno scoppio di collera radicata, pronta a passare in modalità attiva in un istante quando La minaccia di uno scoppio di rabbia diviene l’intersezione definente tra noi & quelli intorno a noi. Nel tempo, forse anche per un periodo di 20-30 anni, queste persone si sentono controllate dalla minaccia di esplosione rabbiosa & infine concludono: Forse sono stanchi di muoversi così premurosamente quando vicini alla persona-bottone- della-rabbia. Poi, le richieste permanenti & inconsce per un riconoscimento incontrano una lontana ma, velocemente espressa, negazione –
Un altro approccio: Abbiamo bisogno di una certa distanza affinché noi vediamo ciò chiaramente. Sono capace a fare un passo indietro da ciò che faccio & quello che sono, e trovare un punto dove – E poi riconoscere: qualsiasi siano le origini del macchinario, ho aiutato a mantenere la macchina & le sue operazioni.
Primo, c’è rabbia.
Secondo, riconosco che c’è rabbia.
Terzo, accetto la rabbia.
Quarto, agisco per fronteggiare il mio arrabbiarmi.
Potrei continuare a provare rabbia, ma sono capace ad astenermi dal manifestarla attaccando gli altri? Oppure, proseguirò ad essere meschino con la gente & chiedermi perché vanno via da me, indietreggiando lentamente, continuando a sorridere educatamente?
La qualità della nostra attenzione è la qualità con cui viviamo le nostre vite. Cioè, la vita può migliorare, se noi lo desideriamo. La domanda diviene: come posso praticare & raffinare la qualità della mia attenzione volitiva?
Martedì, 2 febbraio 2010
Red Bank, New Jersey.
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We attract to ourselves the life that we live
When life seems to be treating us hard & unfairly, and people don’t seem to be giving us what we want, one approach is to blame the world & other people. It’s not my fault! What have I done? Another is to reflect on what it is in us that might lead to these (subjectively felt) cruelties, unfairnesses & rebuffs. The principle is: we attract to ourselves the life that we live.
Sometimes, the repercussions of who & what we are take a few years to arrive at our door. Good that we address these as soon as we may, preferably while breathing.
Perhaps, during our early family life, our father didn’t give us the attention we needed. So, our life is spent trying to get the confirmation we never received as a child. This demand for acknowledgement becomes so inflexible & strongly fixed, permeating everything we do, that we set up a subtle field around us that actually prevents anyone giving us the quality of acknowledgement we crave.
Perhaps we have a deep-seated anger, even a continuing rage, stemming from early unfortunate-circumstances which continue to direct our behaviour & attitudes today, now in adulthood & nominal maturity. This rage breaks out whenever we feel we have not received our due regard, or a response to our demands is other than we wanted – and was entirely reasonable anyway! I deserve better than this! Look at all the good things I have done & continue to do – what matter that I use force to accomplish everything & ride over others because they can’t make things happen like I can!
Perhaps we have not noticed that those around us tread lightly, as if on eggshells, so as to not trigger an outbreak of deep-seated anger, ready to switch to go mode in an instant when I am not treated as I know I should be! The threat of rage–outbreak becomes the defining intersection between us & those around us. In time, perhaps even over a period of 20-30 years, these people feel controlled by the threat of rage-outbreak & eventually conclude: rage defines this person & it is beyond their capacity to control or direct. Perhaps they have tired of stepping oh-so-carefully whenever near the person-as-rage-button. Then, the ongoing & unknowing demands for acknowledgement meet a long-arriving but swiftly delivered negation – no!
Terror! I do not exist! I am not acknowledged! What shall I do? One approach is to loudly declare – It’s not my fault! What have I done? The world has treated me cruelly!
Another approach: The world treats me cruelly, yes – but what is my part in this? Where is my responsibility? A measure of distance is needed for us to see this clearly. Am I able to step back from what I do & what I am, and find a point where – I am. And then acknowledge: whatever the origins of the machinery, I have helped to maintain the machine & its operations.
First, there is rage.
Secondly, I recognize there is rage.
Thirdly, I acknowledge the rage.
Fourthly, I move to address my raging.
I may continue to feel the rage, but am I able to restrain from manifesting this through attacking others? Or, shall I just keep on being mean to people & wondering why they move away from me, backwards & slowly, while continuing to smile politely?
The quality of our attention is the quality with which we live our life. That is, life can get better, if we wish it to. The question becomes: how may I practice & refine the quality of my volitional attention?
We attract to ourselves the quality of life that corresponds to our quality of being alive.
Tuesday 2nd. February, 2010;
Red Bank, New Jersey.